English
Brand new Dutch fashionlabel presents a unique t-shirt line:
Mind Your Own Business boldly mixes two
of the most famous items in men's fashion
Picture a necktie, stitched on a plain, fitted t-shirt: almost brutally beheaded, roughly patched on and purposly crooked. A bold, yet fresh statement. A universal symbol of business and profession meets an icon of informality and casualness. The result of this daring clash between tie and t-shirt? A stylish, handcrafted and unique piece of clothing. Now available in many variations at the Mind Your Own Business webshop.
How it came about? Creator Joyce Vanhommerig (33) witnessed first hand the shopdrama that men go through: like a true fashionista she succesfully purchased one gorgeous clothing item after another, while her boyfriend kept stumbling upon standard shirts that have typical wild prints, trendy skate and surf themes, or worse: boring colours. Shortly after an inspiring workshop, given by one of her most favourite bands Chicks On Speed, and the purchase of her very own sewing machine, Joyce laid out the concept of Mind Your Own Business. After approving reactions from wildly enthusiastic friends, tons of requests for the one of a kind t-shirts came flooding in.
Joyce, now further inspired, went on a true quest to obtain as many different ties as possible. She now possesses a wide range of the most diverse materials to apply on shirts of any colour: from luxurious designer ties from brands like Dior and Gucci to vintage, seventies, souvenir and basic ties. The possibilities are endless.
The very first collection will be launched Fall 2008 on the Mind Your Own Business website, by Dutch multimedia designer Juul Spee: mindyourown.nl/business.
Nederlands
Nieuw Utrechts fashion label presenteert een unieke t-shirt lijn:
Mind Your Own Business remixt
de twee bekendste items in mannenmode
Een fitted t-shirt met daarop een stropdas genaaid. Een beetje scheef, ruw gestikt en genadeloos onthoofd. Hét symbool van zakelijkheid geremixt met hét informele icoon uit de mannenmode, het t-shirt. Het resultaat is een stylish, handgemaakt en uniek product. Te koop in de eigen webshop van het nieuwe Utrechtse fashion label Mind Your Own Business.
Bedenker Joyce Vanhommerig (33) zag het met lede ogen aan: terwijl zij er als fashionista lustig op los shopte, lukte het haar vriend maar nauwelijks om leuke shirts te vinden zonder drukke skate of surf-print. Kort na een inspirerende mode-workshop met haar idolen Chicks On Speed en de aanschaf van haar eigen naaimachine, bedacht Joyce het Mind Your Own Business concept. Na de eerste enthousiaste reacties van vrienden kwamen de aanvragen voor deze 'one of a kind' t-shirts al snel binnen.
Joyce kamde stad en land uit op zoek naar zoveel mogelijk verschillende stropdassen. Die zoektocht resulteerde in het meest uiteenlopende basismateriaal: van fleurige seventies modellen tot designerdassen van merken als Dior en Gucci, van V&D bedrijfsstropdassen tot souvenirs als de stropdas van het WK voetbal uit 1974.
De eerste collectie wordt vanaf herfst 2008 gepresenteerd in de door Utrechtse multimedia designer Juul Spee gemaakte webshop mindyourown.nl/business.